(DOC)Atenție, șoferi! FISC: Notificările privind taxa pentru folosirea drumurilor recepționate de contribuabili sunt AUTENTICE

Serviciul Fiscal de Stat atrage atenția asupra unor informații distribuite în mediul online potrivit cărora notificările transmise persoanelor fizice privind achitarea taxei pentru folosirea drumurilor pentru anul 2026 ar fi false. SFS confirmă că notificările sunt autentice, au fost generate și expediate de autoritatea fiscală.

publicat de Vadim Ungureanu
miercuri, 7 octombrie 2026, 08:20
(DOC)FISCUL: Notificările privind taxa pentru folosirea drumurilor recepționate de contribuabili sunt AUTENTICE

Notificările vizează proprietarii autovehiculelor care au efectuat inspecția tehnică în perioada 1 iunie – 31 decembrie 2025, pentru care periodicitatea inspecției tehnice este de doi ani.

Reamintim că taxa pentru folosirea drumurilor se achită anual, indiferent de periodicitatea inspecției tehnice.

În cadrul acțiunii de conformare, 84 974 de notificări au fost expediate contribuabililor prin intermediul Î.S. „Poșta Moldovei”. Valoarea totală a taxei pentru folosirea drumurilor pentru anul 2026, indicată în notificările expediate, constituie 102,6 milioane lei.

Notificarea conține informații despre autovehicul – numărul de identificare (VIN), anul fabricației, precum și suma taxei aferente anului 2026. Documentul include și un cod QR, prin intermediul căruia contribuabilul poate accesa serviciul electronic MPay pentru achitarea taxei.

(DOC)FISCUL: Notificările privind taxa pentru folosirea drumurilor recepționate de contribuabili sunt AUTENTICE


Pentru a facilita procesul de percepere, SFS a pregătit și un scurt tutorial video, care explică, pas cu pas, cum poate fi verificată suma calculată a taxei prin intermediul serviciului „Calculatorul auto online”, inclusiv cum poate fi achitată taxa prin MPay.

VIDEO 2: https://www.facebook.com/share/v/18Ar9UY5KV/

VIDEO 1: https://www.facebook.com/share/v/1LqAqHqCk9/

De menționat că, dacă taxa pentru anul 2026 a fost deja achitată pentru autovehiculul indicat în notificare, notificarea poate fi ignorată.

În cazul în care autovehiculul a fost vândut, iar taxa pentru anul 2026 nu a fost achitată până la momentul vânzării, obligația de achitare revine noului proprietar/posesor al autovehiculului.

Pentru informații suplimentare, contribuabilii pot contacta Centrul Unic de Apel al Serviciului Fiscal de Stat, la numărul 0 8000 1525, tasta 1 (apel gratuit).

Serviciul Fiscal de Stat recomandă contribuabililor să verifice informațiile privind obligațiile fiscale exclusiv prin intermediul serviciilor și canalelor oficiale ale instituției.